Premijerno prikazan film "Operacija Vlašić", jedne od najupečatljivijih pobjeda Armije RBiH

U prepunoj multimedijalnoj sali Općine Novi Grad Sarajevo sinoć je premijerno prikazan igranodokumentarni film "Operacija Vlašić" autora Enesa Hotića, čije je snimanje i organizaciju podržala Općina Novi Grad Sarajevo.

Operacija Vlašić odnosi se na važne vojne operacije tokom rata u Bosni i Hercegovini, u kojoj su snage Armije Republike Bosne i Hercegovine (ARBiH) zauzele srednjobosansku planinu Vlašić, koja je do tada bila pod kontrolom Vojske Republike Srpske (VRS).

Film je jedinstveno djelo koje prikazuje i otima od zaborava veliku akciju oslobađanja planine Vlašić koja se desila u zimu 1995. godine. Direktni učesnici dešavanja, od generala Armije BiH do vojnika na terenu pričaju nevjerovatne priče o životu i smrti, pobjedi i porazu. Akcije “Domet 1” I “Domet 2” koje su rađene po dubokom snijegu i velikoj hladnoći ostale su neke od najupečatljivijih pobjeda Armije BiH uopšte, a svjedočenja aktera otkrivaju mnoge nepoznate detalje.

Načelnik Općine Novi Grad Semir Efendić obratio se prisutnima u ulozi domaćina i kazao kako je za njega velika čast i zadovoljstvo pogledati premijerno film ‘’Operacija Vlašić’’ na ovaj način zajednički u ambijentu kina, upravo u Općini Novi Grad Sarajevo. Oslobađanje Vlašića jedna je od najvećih pobjeda ARBiH.

,,Mi smo večeras domaćini, podršku smo pružili u skladu sa mogućnostima Općine Novi Grad za snimanje ovog dokumentarnog filma. Oslobađanje Vlašića jedna je od najvećih pobjeda Armije Republike Bosne i Hercegovine (ARBiH) i jedna od najznačajnijih pobjeda po svojoj veličini u odbrani države od agresora. Vrlo je važno da se o ovome govori. Mi smo narod koji mnogo govori o stradanju, o genocidu, ali ja vjerujem da je isto toliko važno govoriti o ovim velikim pobjedama. Mi smo ovdje u Općini Novi Grad pokrenuli mnogo toga vezano za oslobađanje platoa brda Žuč koji je za Sarajevo nešto što je Vlašić za Bosnu i Hercegovinu“, rekao je načalnik Efendić.

Efendić je istakao da Općina Novi Grad Sarajevo priprema izgradnju velikog Centralnog spomen – obilježja „Krila slobode“ na brdu Zuč, za čiju izgradnju je potpisan ugovor.

"Ja bih zaista volio da i na Vlašiću imamo veliko spomen - obilježje, da imamo filmove i čitav program manifestacija i događaja koji će nas podsjećati na herojstvo Armije Republike Bosne i Hercegovine (ARBiH) i svih onih koji su učestvovali u oslobađanju ovog krova ili kape Bosne i Hercegovine, a to je Vlašić. Svi oni koji su jednom u životu vidjeli onaj kadar na RTVBiH kada je velika zastava sa ljiljanima razvijena na Vlašiću, sigurno je nikada neće zaboraviti. Ja sam jedan od tih koji je to gledao kao dijete i ostat će mi to uvijek urezano u sjećanje", kazao je načelnik Efendić.

Pred armijskim generalima i drugim oslobodiocima Vlašića drhtala je Banja Luka.

Adnan Bajrić, sekretar “Udruženja Krajišnika” podsjetio je na historijske činjenice koje su se tematizirale kroz ovaj film i herojsku borbu u odbrambeno-oslobodilačkom ratu.

"Ja sam iz porodice koja se 90-tih vratila iz Austrije i Njemačke da brani i odbrani domovinu i heroje mog djetinjstva. Ti heroji su komadanti Nanić, generali Ćuskić, Alagić, Dudaković i jedva sam dočekao da dođem studirati u Sarajevo i da postanem sekretar ‘Udruženja Krajišnika’ jer je to značilo da ću postati saradnik generala Ćuskića koji je bio prvi saradnik generala Alagića. Ja želim da vas podsjetim samo na jednu stvar, a to je da je Hanibal prešao preko Alpi i pred njim je drhtao Rim, a general Alagić je sa generalom Ćuskićem, komadantom Forićem i drugima oslobodio Vlašić i pred njim je drhtala Banja Luka. Mi smo ovom akcijom pokazali da nismo samo nacija koja se zna braniti, nego i nacija koja zna i pobjeđivati", kazao je Bajrić.

Legendarni general Alagić je nakon oslobađanja Vlašića u svom obraćanju građanima Republike Bosne i Hercegovine rekao: ,,Ako je zločinac Karadžić govorio da je Vlašić kapa ‘’srpske zemlje’’,mi danas s punim pravom možemo reći da smo mu skinuli tu kapu”. Film donosi fragmente jedne veličanstvene i impresivne pobjede. Na premijeri filma prisutnima se obratio bosanskohercegovački glumac i dramski pisac Josip Pejaković, kazavši kako je on uvijek tamo gdje su bili ljudi, pa tako i večeras.

"Nema te sile koja bi me u drugoj prigodi natjerala, ali večeras sam i narušenog zdravlja imao potrebu po ko zna koji put da ponovim veliku istinu i moje sjećanje na časne borce 17. Krajiške čiji je član i vojnik bila moja pokojna majka", kazao je Pejaković, te je za kraj dodao.

Autor filma Enes Hotić kazao je da je film dokumentarno – igranog karaktera, te da je rađen s ciljem da se pouka i poruka prenese na sve generacije, kao i na one koji tek dolaze.

"Sa ove historijske distance današnje javnosti nastoji se predstaviti film sa fragmentima istine, obzirom da se radi o jednoj veličanstvenoj i impresivnoj pobjedi. Nemoguće je sublimirati svu tu tematiku iako se radi o formatu trilogije, ali ja se nadam da će ovo biti jedan od filmova nakon kojeg će uslijediti desetine drugih filmova koji će nam pokušati približiti fragmente ove veličanstvene pobjede", kazao je Hotić.

(Klix.ba)