Premijerno prikazan dokumentarni film ''SANDŽAK'' u Novom Pazaru i Rožajama

premijera SANDZAK 09

Premijerno prikazivanje filma „Sandžak“ autora Enesa Hotića u produkciji multimedijalnog servisa „Exit media“, i organizaciji Media centra Islamske zajednice, upriličeno u Velikoj sali Mešihata, u Novom Pazaru, srcu Sandžaka, dana 17.08.2014. godine, izazvalo je veliko interesovanje.

Premijeri su prisustvovali čelnici Islamske zajednice u Srbiji, predsjednik Mešihata, muftija dr. Mevlud ef. Dudić, muftija sandžački Muamer ef. Zukorlić, predstavnici političkog, kulturnog i vjerskog života Sandžaka, kao i mnogi drugi.

Autor i reditelj Enes Hotić zahvalio se svima koji su dali svoj doprinos da ovaj dokumentarni film ugleda svjetlost dana.

Film koji govori o decenijskoj borbi Bošnjaka ovih prostora za svoje pravo na dostojanstven život, tretira kroz prizmu svih značajnijih društvenih tokova kao što su politika, vjera, kultura, mediji i obrazovanje, dotiče se zločina koji su činjeni nad Bošnjacima, kao i na kontraverze i medijske špekulacije, koje se vezuju za određene događaje i ličnosti ovih prostora.

„Naša intencija je bila da govorimo o pozitivnim stvarima koje se ovdje dešavaju, a o kojima se nažalost vrlo malo zna. Svjesni smo, da smo samo načeli jednu vrlo bitnu i široku temu, ali želimo vjerovati da će nakon ovog filma uslijediti na desetine drugih koji će doprinijeti afirmiranju istine.“ – istakao je producent i režiser filma Enes Hotić.

Nakon odgledanog filma koji govori o Sandžaku, problemima, teškoćama, potencijalima, bogatsvima, obrazovanju, vjerskom životu, genocidima nad Bošnjacima, političkoj sceni Sandžaka, prisutnima se obratio i muftija sandžački Muamer-ef. Zukorlić koji je istakao da ovaj film predstavlja otvoreni prozor nakon jednovekovne težnje, projekcija i planova da se sve što se zna o Sandžaku zataška, zatvori i zaboravi, što izaziva mrak u kojem se dešavaju brojne nepravde.

„Najveći nedostatak Islamske zajednice, Bošnjaka u Sandžaku, Sandžaka je istina o Sandžaku. Ako me pitate u čemu smo najmanje uspjeli, to je svakako prenošenje istine o nama. Zato je svaki doprinos, pogotovo ovako profesonalno urađen, ravan podvigu. Ovim filmom i sličnim projektima, neprijatelj se onemogućava da proizvodi mrak u kome može sprovoditi svoje antibošnjačke i antisandžačke projekte“. – kazao je Muftija i zahvalio se timu „Exit Media“

„Istina o nama je potrebna i zbog nas i zbog drugih. Zbog nas kako bi se mogli zajednički boriti za iste časne ciljeve, a zbog drugih kako bi mogli naučiti da je lakše u mogućim uslovima, nego u nemogućim, u kakvim smo mi uz Božiju pomoć sve ovo radili.“ – istakao je Muftija.

Narednog dana, u ponedjeljak 18.08.2014. godine, dokumentarni film „Sandžak“, u organizaciji Bošnjačke kulturne zajednice, promoviran je i u Rožajama, u Velikoj sali Doma kulture, gdje su svojim prisustvom domaćini hfz. Abdurahman Kujević, Hazbija Kalač, te predstavnici nacionalnih institucija Šefadil Ličina i Ahmed Ahmatović, te veliki broj Rožajaca dali podršku ovom projektu.

U ime ekipe „Exit Media“ obratio se autor filma Enes Hotić, dok se u svojstvu domaćina i organizatora promocije u Rožajama, obratio hfz. Abdurahman Kujević, koji je izrazio radost zbog završetka filma i upriličene promocije u Rožajama. Ovim filmom, kazao je hfz. Kujević, stavlja se tačka na sve neispričane priče o Sandžaku, stavlja se tačka na zaborav o genocidima, zločinima, ubijanjima sandžačkog Bošnjaka. Jer nakon ovog filma, istina o Sandžaku je pohranjena u sve moguće arhive, a večerašnjom promocijom i u svaku bošnjačku kuću.

(Islamskazajednica.org)