U Domu kulture Brčko Distrikta prikazan film ''PrijedoRSko ljeto 92''

brckopromocija6U Brčkom, 07.06.2014. god., u velikoj sali Doma kulture Brčko Distrikta, imali smo čast prikazati dokumentarni film “PrijedoRSko ljeto 92“, režisera i autora Enesa Hotića, a koji je rađen u produkciji Multimedijalnog servisa Exit Media. U trenutcima tišine, velikom salom su se prolamali jecaji iz publike izazvani scenama iz filma koje su nas uveliko podsjećale na Brčko 1992. godine. Mnogi prisutni Brčaci, gledajući film, iznova su proživljavali svoja bolna sjećanja na 1992. i torture koje su ovaj grad i njegovi stanovnici preživjeli.

Režiser filma, Enes Hotić, počastio nas je svojim prisustvom, te se ovom prilikom obratio prisutnima, podsjetivši nas na planski i dobro osmišljen proces etničkog čiščenja na području prijedorske općine, krunisan naredbom od strane srpskih vlasti 1992. godine da svi Bošnjaci i Hrvati moraju biti obilježeni bijelim trakama, kao što je to bio slučaj za vrijeme Drugog svjetskog rata sa poljskim Jevrejima.

Ispred organizatora “Prosvjetitelj Srebrenica“, obratio se Anis Topčagić, te prisutne upoznao sa osnovnom misijom udruženja “Prosvjetitelj Srebrenica“, naglasivši kako je ova projekcija u Brčkom dio programa obilježavanja “Dana bijelih traka“ koji se po prvi put nakon rata obilježava u ovom gradu.

Ovakvi skupovi su nam od velikog značaja. Novija povijest nas Bošnjaka nažalost obiluje danima poput ovoga koji se jednostavno ne smiju zaboraviti. Ne zaboravite da je naša trajna obaveza da iznađemo snage i mudrosti da govorimo i širimo istinu o stradanjima našeg naroda.” – kazao je, između ostalog, gosp. Topčagić.

Topčagić se zatim zahvalio našim vrijednim suorganizatorima, udruzi “Porodica nestalih, nasilno odvedenih i ubijenih Bošnjaka Brčko Distrikta“ i udruzi “Logoraša Brčko Distrikta“.

Istog dana su predstavnici Multimedijalnog servisa Exit Media, u koordinaciji sa udruženjem “Prosvjetitelj Srebrenica“, upriličili radni sastanak na kojem se razgovaralo o produkciji dokumentarnog filma o stradanju bošnjačkih civila za vrijeme rata sa područja općine Brčko. Na sastanku su doneseni konkretni zaključci koji idu u prilog implementacije još jednog, za Bošnjake, kada je u pitanju kultura pamćenja i suočavanja sa prošlošću, vrlo bitnog projekta.

(Prosvjetitelj-muallim.org / Exitmediafilm.com)